یک توصیه عجیب‌وغریب | برای کاهش وزن «کره» بخورید

مردان نباید بیش از ۳۰ گرم و زنان نباید بیش از ۲۰ گرم کره اشباع‌شده را در روز مصرف کنند.
یک توصیه عجیب‌وغریب | برای کاهش وزن «کره» بخورید
کد خبر : ۶۲۲۳۸

خبرگردون | اکثر اینفلوئنسر‌های رژیم غذایی و تناسب‌اندام به مردم توصیه می‌کنند که در برنامه غذایی خود کره را بگنجانند. اما دلیل آن چیست؟ آیا این ماده غذایی، نوعی چربی‌ مفید برای بدن است؟

به گزارش هلث‌نیوز، بسیاری از کارشناسان و متخصصان تغذیه، گوشت‌خوارانی که قصد دارند لاغر شوند را تشویق می‌کنند تا از کره حیوانی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که کره با کمک به احساس سیری، به کاهش وزن کمک می‌کند و مزایای دیگری مانند بهبود خلق‌وخو و افزایش انرژی را به‌دنبال دارد.

بسیاری از کاربران در فضای مجازی، از کره به‌عنوان تاکتیکی برای کاهش وزن استفاده و حتی برخی از آن‌ها کره را جایگزین مواد غذایی اصلی خود می‌کنند. در یکی از ویدئو‌های منتشرشده در تیک‌تاک، یک اینفلوئنسر هر روز کره می‌خورد تا «هورمون‌های شادی، پوست عالی، انرژی و خلق‌وخوی بهتر» داشته باشد.

بااین‌حال، کره یک ماده غذایی غیرمتعارف برای کاهش وزن است. برخی از متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که مصرف کره در میان‌وعده می‌تواند مشکلات قلبی، کمبود مواد مغذی و مشکلات روده را به‌دنبال داشته باشد پس در لیست صبحانه سالم قرار نمی‌گیرد؛ پس توصیه می‌کنند میان‌وعده‌های سالم‌تر مانند آجیل، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها را مصرف کنید.

در رژیم غذایی گوشت‌خواران پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات حرف اول را می‌زند و البته غذا‌های گیاهی نیز استفاده می‌شوند؛ و برخی بر این ادعا هستند که این روش به کاهش وزن کمک چشمگیری می‌کند حتی اگر رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن را به شکلی مستقیم در لایف استایل خود قرار نداده باشید.

یک متخصص تغذیه کودکان، می‌گوید که این روند نگران‌کننده است، زیرا کره دارای چربی اشباع و کالری بسیار بالایی است که مصرف زیاد آن، افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی را به‌دنبال دارد و گنجاندن آن به عنوان پای ثابت صبحانه، یک صبحانه چاق کننده برای افراد لاغر تلقی می‌شود.

این متخصص تاکید می‌کند: درحالی‌که چربی بخش مهمی از رژیم غذایی افراد است، اما باید در مصرف آن متعادل بود. مهم است که روزانه پنج گروه اصلی غذایی را مصرف کنیم تا تمام مواد مغذی ضروری را که بدنمان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد، دریافت کرده باشیم.

در این بخش دیگری از این گزارش آمده است که مردان نباید بیش از ۳۰ گرم و زنان نباید بیش از ۲۰ گرم کره اشباع‌شده را در روز مصرف کنند.

کلر ریفکین، متخصص تغذیه می‌گوید که چربی‌ها برای احساس سیری ضروری هستند و به رفع گرسنگی کمک می‌کنند. اما واقعیت این است که مصرف چربی اشباع‌شده، که فاقد کربوهیدرات‌های غنی از فیبر و پروتئین است، به سیری پایدار کمکی نمی‌کند.

او ادامه می‌دهد: رژیم غذایی با پروتئین حیوانی بالا و یک رژیم کم کربوهیدرات حاوی مقادیر ویتامین B۱، دی، ویتامین ای، کلسیم، منیزیم و پتاسیم به سلامت کلی بدن افراد کمک بزرگی می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر